Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
1) w zakresie zadań stanowiska ds. sprawozdawczości i płac należy w szczególności:
a) kierowanie pracą Referatu Oświaty i Wychowania,
b) prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
c) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji oraz prowadzenie całości dokumentacji w sprawach zakładania, przekształcania i likwidacji szkół,
d) przygotowywanie sprawozdań, ocen i analiz w zakresie oświaty oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych szkół,
e) przygotowywanie projektu planu sieci przedszkoli i szkół oraz granic ich obwodów,
f) prowadzenie postępowania, wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem
i przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów szkół,
g) opiniowanie i analizowanie, udział w pracach - zatwierdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
h) nadzór nad prowadzoną polityką kadrową w szkołach, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
i) prowadzenie spraw związanych z nadaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego,
j) prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu i rejestru wydanych aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
k) współdziałanie z Kuratorium Oświaty,
l) prowadzenie spraw kadrowych i akt osobowych dyrektorów szkół,
m) wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Branwi, Zespół Szkół w Dzwoli, Zespół Szkół w Kocudzy, Zespół Szkół w Krzemieniu, w zakresie:
- prowadzenie spraw związanych z obliczaniem wynagrodzeń oraz wszelkiego rodzaju świadczeń, w szczególności:
-- przygotowywanie dokumentacji do wypłaty wynagrodzenia dla pracowników,
-- sporządzanie list płac dla pracowników,
-- obliczanie zasiłków chorobowych i innych,
-- obliczanie potrąceń ustawowych i innych,
-- sporządzanie list płatniczych dla osób zatrudnionych na podstawie umów zleceń,
-- realizowanie wynagrodzeń w związku z umowami o dzieło,
-- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników płatnych z funduszu płac,
-- sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków,
-- sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy pracowników,
-- współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawie naliczania i przekazywania podatku od wynagrodzeń łącznie z wymaganymi deklaracjami,
-- naliczanie i odprowadzanie na odrębny rachunek środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i prowadzenie rozliczenia ZFŚS,
n) prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół zgodnie z ustawą o systemie oświaty a w szczególności:
- przygotowanie postępowania związanego z udzieleniem zamówienia publicznego, współpraca z dyrektorami szkół,
- nadzór nad realizacją zawartych umów,
- sprawdzanie rachunków i faktur oraz innych dokumentów pod względem merytorycznym,
- sporządzenie umów dotyczących zwrotu kosztów przejazdu, jeżeli dowożenie
i opiekę zapewniają rodzice, opiekunowie lub opiekunowie prawni ucznia oraz nadzór nad realizacją tych umów,
- o) zapewnienie uczniom niepełnosprawnym bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do szkół specjalistycznych (sporządzanie stosownych umów, przygotowywanie specyfikacji do przetargów), koordynowanie dowożenia uczniów,
p) współdziałanie z dyrektorami szkół w:
- opracowaniu rocznych planów rozwoju oświaty, sieci placówek, wyposażenia szkół,
- zagospodarowaniu, utrzymaniu i remontach obiektów szkolnych,
- prowadzenie ewidencji i kontrola spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat,
r) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, kosztów kształcenia młodocianego pracownika, a w szczególności:
- ocenianie poprawności merytorycznej złożonych dokumentów,
- określanie kwoty dofinansowania,
- przygotowanie decyzji o przyznaniu lub odmowie wypłaty dofinansowania,
- przygotowanie danych do planowania budżetu,
- sporządzanie wniosków i rozliczeń środków Funduszu Pracy,
s) prowadzenie bazy danych oświatowych (SIO) obejmującej zbiory danych z baz danych oświatowych szkół prowadzonych przez gminę:
- sprawdzanie kompletności i poprawności danych przekazywanych przez szkoły,
- sporządzanie zbiorczych zestawień wynikających z systemu informacji oświatowej,
- wprowadzanie danych na poziomie gminy i ich przekazywanie do właściwego organu,
t) prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów edukacyjnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
u) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu opieki nad dziećmi
w wieku do 3 lat,
v) realizowanie obowiązków nałożonych na samorząd Kartą Nauczyciela i ustawą oświatową w tym: naliczanie, sporządzanie sprawozdań i wypłata jednorazowego dodatku uzupełniającego.